Alcohol Consumption in Moderation Beneficial

0

Two new studies show light-to-moderate drinking can help protect the heart from heart disease. The heart disease study sample size of 245,207 adults, the first study illustrated one drink per day for women and two drinks per day for men reduced the risk of heart-related death. Compared to people who never drank and almost never drink, women had a 31%lower risk of death due to heart disease while men had 38% lower risk. Those who exceeded the light-to-moderate levels did not receive any benefits.

The second study also demonstrated the same results as the first study, but the same effects were found on individuals who already had an already existing heart disease. Italian researchers analyzed eight previous studies on alcohol and heart disease. More than 16,000 people with heart disease were involved in the study. Moderate drinks were those who drank 5 to 10 grams of alcohol (roughly one drink and two drinks for men). The benefits of alcohol on heart disease remained significant for those consuming up to 25 grams of alcohol per day.

Now before you reach for that third beer, these studies are not conclusive. The dangers of moderate drinking vary by sex, age, gender, race, personal history, and family history. However, researchers say this is, “the strongest evidence to date” that light-to-moderate drinking reduces the risk of heart disease”.

Popular Posts

Related posts:

  1. Study Shows Tea and Coffee can reduce the Risk of Heart Disease Think you drink too much coffee? Well think again! According...

Related posts brought to you by Yet Another Related Posts Plugin.

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!